2022年11月4日金曜日

日本のかご、入荷しま〜す!

みなさま、こんにちは〜

11月にしては暖かな日が続いていて、ありがたいですね!明日、あさってのお天気も良さそうです。ところで先週はアフリカから、ユニークなインテリアバスケットがいろいろ入荷しました。そして、今週は日本各地で作られた竹のかごが入荷します。 どんどん希少になっていく日本の昔ながらのものづくり。ずいぶん前から危惧されていましたが、いよいよ現実のものとなってきました。今回入荷するりんごかごも次の入荷は未定です。というか、もうないかもしれません。実にさみしいお話ですが、時代の流れには逆らえません。お時間ありましたら、今のうちにぜひ、ご覧になっておいてください。


Hello everyone!

November has arrived and the days are warmer and more comfortable than usual, how are you doing? This week, rare bamboo baskets and other items made in Japan will arrive. Now that the number of basket craftsmen are disappearing  rapidly, how can we pass on the excellence of Japanese handicrafts to the next generation so it will not die out. The challenges are piling up. But first, come and experience the goodness of it. We look forward to seeing you!


5.6 Nov. 2022  10am - 4pm   @ United Nations University









それでは、今週末もよろしくお願いしま〜す!