2022年5月13日金曜日

あ〜した天気にな〜れ〜っ!

 こんにちは〜!

年間を通して、一番気持ちのいい季節だというのにどうしたことでしょう?ファーマーズが始まって約13年、いろいろありましたが、特に最近は気候のせいで野菜の収穫が安定しないと耳にすることが多くなりました。正直言って今、人類は戦争なんかしている場合じゃあないんです。みんなで協力し合って取り組んでいかなきゃいけないことが山ほどあるのに。脱炭素とかいってマイバッグを持ち歩いてちまちまやってても、ミサイルバンバン打って煙を上げながら崩れていく建物見ていると、いったいなんなんだろう?と。まったくもって愚かなことです。もっとみんなで明るく楽しい夢を描ける世の中にしていかないと。美味しくて、身体にいいものが食べられる幸せを味わえる世の中にしていかないと、これからの人たちに申し訳ないです。

まぁ、今週末もファーマーズにいますのでお時間がありましたらいらしてください。


Hello everyone!

A lot has happened in the 13 years since the Aoyama Farmers Market began, and we have heard more and more that the vegetable harvest has been inconsistent, especially recently due to the climate. Frankly speaking, the human race does not have time for wars right now. There are many issues that we must all work together to tackle. We need to make the world a place where everyone can dream more brightly and joyfully. We need to make the world a place where people can enjoy the happiness of eating delicious and healthy food, or we will be sorry for those who will come after us.

Well, we will be at the Aoyama Farmers Market again this weekend, so if you have time, please come by.


14.15 May. 2022  10am - 4pm  @United Nations University









それでは今週末もよろしくお願いしま〜す!